16. januar 2007
Tako kot prvo dopolnitev smo tudi tokratno pripravili s pomočjo
potrošnikov, ki nam preko brezplačnega Potrošnikovega evrotelefona,
spletne strani www.evropotrosnik.si in elektronske pošte
evropotrosnikŽzps.si posredujejo informacije o opaženih podražitvah, v
posameznih primerih pa pripnejo tudi stari in novi račun ali cenik. Na
ta način pomagajo Zvezi potrošnikov Slovenije, da lažje preverja
sporočene podražitve. Še naprej pa dodatno preverjamo cene tudi pri
ponudnikih izdelkov in/ali storitev. V tokratno tabelo smo uvrstili
približno 50 preverjenih podražitev. Meja za uvrstitev na črno listo
je bila spet postavljena pri šestih odstotkih kot "debelemu"
dvakratniku letne inflacije.
Zveza potrošnikov Slovenije je v dobrem tednu po novem letu prejela
približno 750 obvestil potrošnikov, s katerimi so nas obveščali o
podražitvah izdelkov ali storitev. Drugi teden novega leta se je
število dnevno prejetih obvestil potrošnikov malce umirilo, vendar še
vedno dobimo približno 30 obvestil dnevno. Glede na to lahko potrdimo,
da je naš poziv potrošnikom, naj bodo - če opazijo podražitve -
aktivni, padel na plodna tla. Tudi glavno sporočilo Zveze potrošnikov
Slovenije v evrokampanji "Evrokovanci niso drobiž" se je med
potrošniki dobro prijelo, saj pogosto poslušamo "pritoževanja"
natakarjev, da so se napitnine drastično zmanjšale.
Potrošniki pa nas ne opozarjajo samo o podražitvah, ampak tudi o
nepravilnostih, ki jih zaznavajo pri vsakodnevnem rokovanju z evrom in
njegovi uporabi. Zveza potrošnikov Slovenije je tako na podlagi
pritožb potrošnikov na Tržni inšpektorat podala prijavo zaradi
označevanja cen na računih pri plačilu cestnine. Potrošniki, ki so v
obdobju dvojnega obtoka plačevali s tolarji, so namreč dobili račun,
na katerem se znesek v tolarjih pri preračunu po tečaji zamenjave ne
sklada z zneskom v evrih.
Prav tako so nas potrošniki opozorili na dejstvo, da so pri nakupu
žetonov za ljubljanski mestni potniški promet pri Pošti Slovenije te
plačevali v znesku, obračunanem na štiri decimalke. Ob nakupu večje
količine žetonov je cena višja, kot bi bila, če bi jo obračunali po
pravilnem ceniku na dve decimalki natančno. LPP bomo pozvali, naj
izdajo vsem, ki v njihovem imenu prodajajo žetone mestnega prometa
pošljejo obvestilo o maloprodajni ceni žetonov, zaokroženi na dve
decimalki.
Večje število obvestil potrošnikov smo prejeli tudi glede
podražitev časnikov, in sicer tistih, ki so cene zaokrožili za en cent
oz. dva tolarja. Odstotek podražitve je v teh primerih tako nizek, da
se ni uvrstil na našo črno listo, vendar pa kaže na občutljivost
potrošnikov na še tako majhne cenovne spremembe pri izdelkih ali
storitvah.
Tudi te primeri dokazujejo, da so slovenski potrošniki postali bolj
aktivni in da se zavedajo svojih pravic v razmerju do ponudnikov
izdelkov in storitev. Zveza potrošnikov Slovenije bo še naprej
delovala v interesu potrošnikov in opozarjala na tiste podražitve, ki
so po našem mnenju nesorazmerne.