14. november 2006
V okviru mednarodnega srečanja direktorjev komuniciranja o evru vlad
in centralnih bank držav članic Evropske unije so danes predstavili
oglaševalsko kampanjo ob uvedbi evra v Sloveniji. Oglaševalska
kampanja poteka pod naslovom "Že računate na evro?" in je del
komunikacijske strategije ob uvedbi evra v Sloveniji, ki jo izvajata
Vlada RS in Banka Slovenije, ob podpori Evropske komisije ter Evropske
centralne banke.
Poleg oglaševalske kampanje bo na tiskovni konferenci celovito
predstavljeno gradivo, ki sta ga financirala Evropska centralna banka
in Banka Slovenije, namenjeno obveščanju javnosti o izgledu evrskih
bankovcev in kovancev, njihovih zaščitnih elementih in poteku menjave
denarja. Tako bodo v sredini novembra skupaj s kalkulatorji za
preračun tolarjev v evre vsa gospodinjstva v Sloveniji prejela
publikacijo ECB in BS z omenjenimi vsebinami in napotki, kako
prepoznati pristnost evro gotovine. Poleg tega že poteka izobraževanje
profesionalnih ravnalcev z gotovino, kot so bančni uslužbenci,
trgovci, gostinci in drugi blagajniki, z obsežnim priročnikom skupaj z
zgoščenko. Tako bo skupaj, tudi preko informacijskih kanalov članov
nacionalne koordinacije (ZBS, GZS,OZ, ATVP, Združenja članov borze
vrednostnih papirjev, UVI, BS, Zveze potrošnikov Slovenije)
distribuiranih okoli 1. 175.000 kosov različnih gradiv (npr. plakatov
z evrskimi bankovci in njihovimi zaščitnimi elementi, zloženke z vsemi
nacionalnimi stranmi evrskih kovancev in zloženke z napotki o
prepoznavanju pristnosti evrske gotovine), s katerimi želimo
prebivalke in prebivalce Slovenije seznaniti predvsem z izgledom
novega denarja, njegovimi zaščitnimi elementi in napotki, kako s
pomočjo zaščitnih elementov prepoznati pristnost denarja. Gradiva so
na voljo v slovenskem, italijanskem in madžarskem jeziku.
Oglaševalska kampanja ob uvedbi evra v Sloveniji pod naslovom "Že
računate na evro?" se v kampanjo priključuje v zadnjem delu leta 2006,
kot dodatek k rednim komunikacijskim aktivnostim. V tem delu kampanje
želimo opozoriti na tri ključna vsebinska sporočila:
- kovanci niso drobiž in njihova vrednost je pomembna,
- nov denar prinaša nove vrednosti, na katere se je treba
navaditi,
- zamenjava valute sicer ne pomeni višjih cen, vendar še naprej
priporočamo spremljanje cen in opozarjanje na neupravičeno
zaokroževanje ali preračunavanje.
Ta sporočila je izbrana agencija Reaktor prelila v kreativno
strategijo v treh različnih scenarijih (Babica, Nogomet, Tržnica), pri
tem so upoštevali tudi ciljne skupine, ki jih z oglasi želimo še
posebej doseči. TV oglasi so dolgi 25 sekund, radijski pa 30
sekund. Elektronske oglase so izdelali v agenciji Kerozin.
Strategija medijskega pojavljanja predvideva medijski splet
tiskanih, radijskih in TV oglasov, ki se jim bodo pridružile še pasice
v spletnih medijih, spoti v kinematografih in Felix oz. Vidi
kartice.
Med tiskanimi mediji smo na nacionalni in regionalni ravni izbrali
35 medijev (skupna objava 124 oglasov). Radijski oglasi (skupaj 784)
bodo objavljeni na 16 radijskih postajah (nacionalna in regionalna
raven), TV oglasi pa na 3 TV postajah (skupaj 1927).
55 % oglasov bo objavljeno na TV postajah (77% prebivalcev namreč
trdi, da sledi predvsem informacije na TV), 31 % v tisku, 6 % v radiu,
6 % na internetu. Vrednost oglaševalske kampanje je okoli 480.000 EUR,
financirana pa bo s strani Vlade RS, Banke Slovenije in Evropske
komisije.
Začetne komunikacijske aktivnosti v podporo uvajanju evra potekajo
od začetka marca 2006. Aktivnosti so bile predvsem
informacijsko-izobraževalne narave, v njih pa smo največ poudarka
namenili predstavitvi prednosti skupne valute, skupnega denarnega
prostora, pravil delovanja evro sistema ter seznanjanje ljudi z
evrskimi bankovci in kovanci.
V začetnem delu kampanje je bila pripravljena posebna skupna
spletna stran (www.evro.si). Kot osrednje mesto za informacije za
državljane deluje brezplačna telefonska številka 080 2002 (evrofon),
na kateri lahko posamezniki dobijo odgovor na vprašanja, povezane z
uvedbo evra v Sloveniji.
Izdanih je bilo tudi nekaj publikacij o uvedbi evra v Sloveniji med
katerimi je najpomembnejša "Prihaja evro", ki je izšla spomladi letos
v nakladi 800.000 izvodov in v 9 jezikovnih različicah. Banka
Slovenije je poskrbela, da je ta publikacija izšla še v prirejeni
obliki za ljudi s posebnimi potrebami (braillova pisava, povečan tisk
in zvočni zapis).
V sredini decembra 2006 pa bo na vsa slovenska gospodinjstva
poslana publikacija "Evro pred vrati" s ključnimi informacijami in
navodili za čas samega nastopa nove valute in dvojnega obtoka. V
informiranju javnosti uporabljamo tudi publikacije, ki jih je izdala
Evropska komisija in njeno predstavništvo v Ljubljani.
Vse aktivnosti v okviru komunikacijske kampanje potekajo pod geslom
"Evro-za vse nas", ki odraža dejstvo, da se s kampanjo nagovarja
celotno slovensko populacijo.