Ljubljana, 7. november 2005
Minister za finance dr. Andrej Bajuk v imenu
Republike Slovenije in komisar za ekonomske in finančne zadeve Joaquín
Almunia v imenu Evropske komisije bosta 8. novembra 2005 podpisala
sporazum o strateškem partnerstvu v slovenski nacionalni kampanji v
podporo uvedbi evra. Omenjeni sporazum je osnova za pridobitev
dodatnih finančnih sredstev za izvajanje omenjene kampanje iz
evropskega programa PRINCE. Sporazum bosta finančni minister in
komisar za ekonomske in finančne zadeve podpisala ob robu zasedanja
Sveta EU za ekonomske in finančne zadeve.
Slovenija bo evro uvedla predvidoma 1. januarja 2007. Priprave ob
uvedbi evra že intenzivno potekajo, pomemben del pa predstavljajo tudi
komunikacijske aktivnosti, saj je obveščenost javnosti pomemben
dejavnik uspešne menjave valute.
Kampanja v podporo uvedbi evra se bo uradno začela hkrati z
začetkom informativnega dvojnega označevanja cen, to je 1. marca
2006. Dobra informiranost in seznanjenost prebivalstva ob uvedbi evra
sta tudi osrednja cilja nacionalne kampanje, ki bo potekala pod
sloganom 'Evro - naš denar.' V začetku bo kampanja usmerjena predvsem
v predstavitev nove valute, delovanje evrosistema in prednosti, ki jih
prinaša uvedba evra ter v prikaz vloge Evropske centralne
banke. Pomemben del kampanje bo seznanjanje javnosti z zaokroževanjem
cen pri preračunavanju vrednosti iz tolarjev v evre ter
nepravilnostmi, ki se lahko pri tem zgodijo. Javnost bomo tudi
spodbujali k pogostejši uporabi kovancev. V zaključni fazi se bodo
komunikacijske aktivnosti osredotočile predvsem na informiranje
prebivalstva o časovnem poteku, mestih in načinu menjave
gotovine.
Z aktivnostmi bomo nadaljevali še nekaj mesecev po uvedbi evra,
tj. predvidoma po 1. januarju 2007, vendar bodo dejavnosti predvsem
svetovalnega značaja. Širša javnost bo potrebovala predvsem praktične
informacije v zvezi s pojasnjevanjem morebitnih nejasnosti ali
reševanjem kakršnih koli zapletov, do katerih bi lahko prišlo ob
prehodu na novo valuto.
Kampanja bo nagovarjala vse prebivalce Slovenije, posebna pozornost
pa bo namenjena manjšinam in različnim narodnostnim skupnostim ter
tradicionalno težje dosegljivim skupinam.
Aktivnosti bodo izvedene na podlagi komunikacijske strategije, ki
jo je pripravila medresorska delovna skupina za odnose z javnostmi, ki
deluje v okviru Koordinacijskega odbora za tehnično pripravo uvedbe
evra. Komunikacijsko strategijo sta že v prvi polovici leta 2005
potrdila Vlada RS in Svet Banke Slovenije. Ker gre za projekt
nacionalnega pomena, pri njenem izvajanju sodelujejo tudi številni
drugimi partnerji, kot je npr. Združenje bank Slovenije, Gospodarska
zbornica Slovenije, Obrtna zbornica Slovenije, Statistični urad, Zveza
potrošnikov Slovenije itd.