14. februar 2007
Mesec dni po uvedbi evra to podpira 85,6 odstotka
vprašanih. Nasprotuje ji 10,5 odstotka vprašanih, med njimi pa je v
povprečju več žensk, mlajših anketirancev in anketirancev s
podpovprečnimi prihodki.
Večina uvedbo evra označuje kot izjemno pomembni dogodek. Kot zelo
pomembno je uvedbo evra namreč označilo 33,8 odstotka anketiranih, kot
pomembno pa 36,6 odstotka anketiranih. Kot povsem nepomembno je uvedbo
označilo tri odstotke anketiranih, kot nepomembno 2,5 odstotka. Med
tistimi, ki menijo, da gre za pomembno dejanje, je več žensk,
anketirancev v starostni skupini od 46 do 60 let, najvišje izobraženih
ter prebivalcev večjih mest.
Slaba polovica anketirancev (48,6 odstotka) zaupa evru bolj kot
tolarju. Tolarju zaupa bolj kot evru dobra petina (21,4 odstotka),
skoraj četrtina (23 odstotkov) zaupa obema valutama enako.
Kdo je najbolj zaslužen za uvedbo evra, ne ve slaba tretjina (29
odstotkov) anketirancev. Med tistimi, ki imajo izoblikovano mnenje
glede tega vprašanja, pa jih 21,1 odstotka zasluge pripisuje
guvernerju centralne banke Mitji Gaspariju. Da je za uvedbo evra
najbolj zaslužna prejšnja vlada, meni 18,8 odstotka anketiranih, da
zdajšnja vlada, pa 15,5 odstotka anketiranih. Gasparija je navedlo
največ moških, starejših, poklicno izobraženih, upokojencev ter
prebivalcev večjih mest.
Velika večina prebivalcev (86,6 odstotka) pri prehodu s tolarja na
evro ni imela težav. Težave je zaznalo 13,4 odstotka anketiranih, od
tega večina (73 odstotka) pri preračunavanju zneskov s tolarja na
evro, omembe vredna težava pa je še drobiž. Tistih s težavami je
največ med ženskami, najmlajšimi anketiranci, dijaki in študenti,
osnovnošolsko izobraženimi, anketiranimi s povprečnimi prihodki in
prebivalci podeželja.
Edina resna skrb, ki se med anketiranci pojavlja ob uvedbi evra, je
morebitni dvig cen, ki skrbi kar 42,5 odstotka anketiranih. Dobra
tretjina ob uvedbi evra nima nikakršnih skrbi.
Rast cen je mesec po uvedbi evra sicer zaznalo 83,4 odstotka
anketiranih. Večina teh (86,3 odstotka) je dvig cen zaznala osebno,
13,7 odstotka vprašanih je za dvig cen slišalo od prijateljev, znancev
ali medijev. Med anketiranci, ki so zaznali dvig cen, jih dobra
polovica (56 odstotkov) trdi, da gre za opazno podražitev, dobra
tretjina (37,5 odstotka) pa je podražitev zaznala le v okviru
zaokroževanja.