20. december 2006
Decembrska raziskava je na vseh področjih potrdila ugotovitve iz
septembrske in junijske raziskave. V agenciji na podlagi rezultatov
ocenjujejo, da je stanje glede poznavanja, splošne informiranosti in
pričakovanj prebivalstva dobro. Poznavanje problematike se je s
približevanjem prevzema evra nekoliko okrepilo.
Tako kot v septembrski in junijski raziskavi največ anketirancev
informacije o uvedbi evra dobi na televiziji, sledijo tiskani mediji,
različne zloženke, znanci in prijatelji ter radio. Internetne strani
kot poglavitni vir informacij o evru navajajo le redki.
Dobra polovica anketiranih po rezultatih raziskave ni znala navesti
nobenega zaščitnega elementa evrskih bankovcev. Ostali so v največjem
številu navedli varnostno nit, vodni žig in hologram. Glede na
predhodna merjenja se je povečal delež tistih, ki so navedli
zlatorumen trak, številko spremenljive barve, vstavljeno številko in
poseben papir.
Največ anketirancev ob uvedbi evra še vedno skrbi morebitni dvig
cen, sledijo nepravilno zaokroževanje, manjša kupna moč ter težave pri
preračunavanju. Pri večini anketirancev se odnos do kovancev ne bo
spremenil, saj je več kot polovica anketirancev kovance uporabljala do
sedaj in jih bo tudi naprej. Dobrih 40 odstotkov jih do sedaj ni
uporabljalo, naprej pa jih bodo.
Tretjo anketo je agencija Ninamedia izvedla med 11. in
13. decembrom 2006. Anketiranje je potekalo telefonsko, po metodi
računalniško podprtega telefonskega anketiranja. Z anketami želijo v
centralni banki ugotoviti odnos prebivalcev Slovenije do uvedbe evra,
percepcijo in podporo, pričakovanja in bojazni, raven poznavanja
denarja, informiranost in ugotavljanje možnih kanalov za
informiranje.
Celotno raziskavo si lahko ogledate tukaj (pdf).