5. december 2006
Novembra so pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) v sodelovanju z
Mednarodnim inštitutom za potrošniške raziskave in ob finančni podpori
Urada za varstvo potrošnikov izvedli četrto, zadnje spremljanje cen v
letošnjem letu.
Spremljanje cen izvajajo v obdobju pred uvedbo evra vsake tri
mesece, nadaljevalo pa se bo tudi v naslednjem letu. Popisali so cene
352 izbranih živil v 30 prodajalnah pomembnejših trgovskih družb v
mestnih središčih vseh slovenskih regij. Pri popisu so upoštevali le
redne cene, torej ne "akcijskih".
Zvišanja cen izbranih izdelkov in storitev iz košarice v zadnjem
opazovanem obdobju (med avgustom in novembrom) kažejo, da kljub
obljubam nekaterih združenj in posameznih trgovcev cene nekaterih
izdelkov in storitev rastejo brez utemeljenih razlogov.
Na podlagi podatkov vseh štirih dosedanjih popisov cen izdelkov in
storitev bodo v ZPS čez nekaj dni na spletni strani
www.evropotrosnik.si objavili "črno listo" ponudnikov, ki
so cene najbolj zvišali. Izpostavitev v javnosti bo morda pripomogla,
da bodo ljudje premislili, kje bodo kupovali, je menila predsednica
ZPS Breda Kutin. S tem naj bi tudi dosegli, da bi posamezniki povsod
tam, kjer konkurenca obstaja, šli kupovat drugam. "Želimo
izvajati javni pritisk in mobilizirati potrošnike, da tudi sami
sporočajo o dvigih cen, ki so jih opazili," je še dodala
Kutinova.
Zveza potrošnikov Slovenije je ponovno opozorila tudi na
priporočilo slovenske vlade in Evropske komisije, po katerem naj se
zaokroževanje - ki po mnenju Zveze potrošnikov Slovenije sicer ni
potrebno - naredi na potrošniku prijazen način, se pravi navzdol.