20. julij 2006
Predlog zakona o uvedbi evra bo uredil vprašanja, ki še niso
podrobno urejena s pravnimi akti Evropske unije, to je postopek
zamenjave tolarja za evro, obdobje dvojnega obtoka in jemanje tolarja
iz obtoka. Vseboval bo tudi nekatere druge določbe, ki so pravna
podlaga za tekoč prehod s poslovanja v tolarjih na poslovanje v evrih
v javni upravi, pravosodju, finančnem trgu in gospodarstvu.
Pravni okvir za uvedbo evra so predpisi, ki so jih sprejeli organi
Evropske unije, in zakon, ki bo sprejet posebej ob zamenjavi
slovenskega tolarja z evrom.
Formalno je akt, s katerim bo evro uveden kot denarna enota
Republike Slovenije, odločba, ki jo bo sprejel Svet Evropske unije
skladno z drugim odstavkom 122. člena in petim odstavkom 123. člena
Pogodbe o Evropski skupnosti. Z odločbo po njenem drugem odstavku
122. člena Svet Evropske unije ugotovi, da posamezna država članica
izpolnjuje pogoje za uvedbo evra ter z njo odpravi odstopanje
(derogacijo). Z odločbo po njenem petem odstavku 123. člena pa bo Svet
Evropske unije določil dan, ko bo evro uveden kot denarna enota
Republike Slovenije ter vzpostavljeno nepreklicno in trajno menjalno
razmerje med evrom in tolarjem.
Ker se objavljene uredbe Evropske unije v državah članicah
uporabljajo neposredno, z notranjo zakonodajo ni dovoljeno urejati
vprašanj, ki jih že urejajo uredbe. Zato bo slovenski zakon, ki bo
spremljal uvedbo evra v Sloveniji uredil le tista vprašanja, ki še
niso podrobneje urejena s pravnimi viri Evropske unije.
Ker bo evro uveden kot denarna enota Republike Slovenije z odločbo
Sveta Evropske unije, zakon pretežno ureja postopek zamenjave tolarja
za evro, obdobje dvojnega obtoka in jemanje tolarja iz obtoka. Vsebuje
tudi nekatere druge določbe, ki bodo pravna podlaga za tekoč prehod s
poslovanja v tolarjih na poslovanje v evrih v javni upravi, pravosodju
in na finančnem trgu.